Ta strona jest w budowie. Nie wszystkie odnośniki już działają. Wkrótce będzie uzupełniana i prowadzona na bieżąco.
Przypominam, że zawarte tu opinie są efektem moich doświadczeń i przemyśleń związanych
z LPG, a co za tym idzie, mogą być subiektywne i nie oddawać faktycznego stanu rzeczy.

Zapraszam do lektury.

Czy bać się wtrysku bezpośredniego?

Piątek, Grudzień 23, 2016, 10:28 | Brak komentarzy »

Może zacznę od wyjaśnienia, czym jest bezpośredni wtrysk benzyny. Zapewne wiele osób spotkało się z oznaczeniami umieszczonymi najczęściej na pokrywie bagażnika składającymi się z zestawu literek np. FSI, TFSI, TSI, THP, GDI, TBI, czy też z nazwy jak EcoBoost Forda. Oznaczenia te informują, że mamy do czynienia z samochodem wyposażonym w silnik o nieco innym niż dotychczas sposobie podawania mieszanki paliwowo powietrznej do cylindra.

Lubryfikacja

Piątek, Grudzień 23, 2016, 09:37 | Brak komentarzy »

Od paru lat, na rynku oferowane są zestawy zapewniające dodatkowe smarowanie i chłodzenie układu zaworowego, tzw. lubryfikacja.

Świece, jakie zastosować?

Piątek, Grudzień 23, 2016, 09:35 | Brak komentarzy »

Lata temu wystarczała szczotka druciana i szczelinomierz, by świeca długo i sprawnie służyła. Silniki były mało wymagające, pracowały na dosyć bogatej mieszance, zapłon odbywał się przy niskich napięciach.

Dotrysk benzyny, VSR

Czwartek, Grudzień 22, 2016, 14:15 | Brak komentarzy »

Chciałbym poświęcić parę słów dotryskowi benzyny. W zależności od producenta ma on różne nazwy / VSR, Udział benzyny itp./ i sposób sterowania, ale w zasadzie sprowadza się do tego samego: